Dua

Sen hala yatmadan önce dua ediyor musun? Ben çok küçükken ediyordum, hayal meyal hatırlıyorum onu da. Annem bir takım dualar bütünü öğretmişti bana, onları tekrarlar dururdum defalarca içimden. Yalan değil, küçükken de çok garip gelirdi bana bir şeylere yalvarmak. Sonra birden – her ne oldu ise -, o üzerimdeki aymazlığı attım. Geceleri yatmadan önce dua etmemeye başladım. Önce korktum “Allah”tan ama allahtan bir şey olmadı senelerce. Saçmalık şu ki: biz, gece yalvarıyoruz bir yerlere, bir şeylere. Gündüzleri ne yapıyoruz peki? Uyuyoruz genelde biz geç yatanlar. Erken yatanlar, kesinlikle, sabah işe ya da okula gidiyorlar. Onlar lanetleniyorlar işte, sabah erken kalkmak zorundalar. Hiç biri dua etmiyor sanırım geceleri, Allah; onlara rahatlık vermiyor, hepi topu sekiz saat falan uyuyorlar. Gece kaç kere çişe kalkıyorlar? Kim bilir? Büyük ihtimalle, cam açık uyuyorlar, içeriye pis bir rüzgar giriyor, sabah uyanır uyanmaz boğazları çok şiddetli ağrıyor fakat kahvaltıdan sonra geçiyor. Araba kullanan “Rock FM” falan dinliyor işe giderken, öğrenci, servis şoförünün açtığı, “yeni nesil arabesk” namelerle irkiliyor, sıkışık servis koltuğundaki uykusundan. Hele bir de İstanbul ise karargahı, vay haline! Saat 13:00’ten önce asla dışarı çıkmamalı. Mesela evde oturup bir de gündüz uyandıktan sonra dua etmeyi denemeli. Böylelikle diyet ödenmiş olur bir evvelki geceden kalma, sonra, gece ışıklar kapanır, kararır oda. Yine bir pis rüzgar, yine bir dua.

Yorumlar kapalı.